Kansen voor aanbieders financiële producten

De financiële sector heeft het zwaar. Klantrelaties zijn veranderd en de positie van de financiële sector en dus jouw merk verslechteren. Wat vraagt dit van de marketeers?

In aanloop naar de opleiding Marketing in de Financiële Sector vroegen wij Frans Appels, Netprofiler, waar de kansen liggen voor de financiële sector. Welke ontwikkelingen moeten we zeker niet onderschatten en waar liggen de uitdagingen?

Waar liggen kansen voor de aanbieders van financiële producten?

“Financiële dienstverleners hebben online kansen door onderscheidend te zijn, op de juiste plaatsen online aanwezig te zijn en hun site zo duidelijk en transparant te maken dat de consument hierdoor overtuigd wordt om de diensten af te nemen”.

Welke technologische ontwikkelingen moeten financiële marketeers zeker niet onderschatten?

“Naast geavanceerde analytics zijn vooral de personalisatie mogelijkheden op het gebied van adverteren en onsite belangrijke technologische ontwikkelingen”.

Welke sector(en) heeft gelijksoortige online uitdagingen als de financiële sector en wat valt hieruit te leren?

“De energie, reis- en retail sector zitten in vergelijkbare situaties. Veel aanbieders met een diensten aanbod dat in de basis niet veel van de concurrentie verschilt. Slimmer zijn, innovatief zijn, beter analyseren en continu campagnes en site optimaliseren bepalen het verschil tussen de winnaars en de verliezers”.

Wat is het belang van online marketing voor de financiële sector?

“Vrijwel elke consument oriënteert zich voor financiële diensten eerst online. Het is dus essentieel hier goed op in te spelen”.

Meer van dit soort artikelen?

Meld u gratis aan voor onze financiële nieuwsbrief en ontvang regelmatig interessante content in uw mailbox.

Over Sophie van den Hoven

Bekijk ook

Alle vormen van betalen geregeld op één plek

De manier waarop we betalen verandert continu. Op dit moment zijn twee op de tien …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *