Home » Marketing en Communicatie

Marketing en Communicatie

Laat het toetsenbord wachten: orden eerst uw ideeën

Het vraag/antwoord-principe is een belangrijke pijler van de Delta Denk-methode: de centrale vraag van onze lezer moet uitgangspunt zijn van ons denken en schrijven. De tekst die we produceren kan dan gezien worden als het (samengestelde) antwoord op die vraag. …

Leer meer »

Schrijven is het beantwoorden van de vragen van uw lezer

Schrijven is geen éénrichtingscommunicatie waarbij wij onze gedachten op papier zetten en naar anderen verzenden. Schrijven is een interactief proces waarbij de lezer voortdurend in beeld moet zijn. Zeker als we schrijven in opdracht of op verzoek, moet onze tekst …

Leer meer »

(Brain)storm schade: werken met thema’s is half werk

Als schrijver hebben wij een diepgewortelde neiging om te denken in thema’s. Niet in de laatste plaats dankzij het schrijfonderwijs: als student werd ons immers aangeraden om eerst een inhoudsopgave maken voordat we gaan schrijven. En wat is een inhoudsopgave …

Leer meer »

Goed schrijfwerk begint met een goede opdracht

Het schrijven van een memo, notitie of rapport is eigenlijk net een project. Hoewel we soms als schrijver onze eigen opdrachtgever zijn, schrijven we in de meeste gevallen op verzoek. De opdrachtverstrekking en intake hebben doorgaans weinig om het lijf. …

Leer meer »

Sleutel voor groene groei ligt in de stad

Steden zijn de motoren van de wereldeconomie: ongeveer 80 procent van alle economische activiteiten vindt er nu al plaats en in 2050 woont waarschijnlijk70 procent van de wereldbevolking in steden. Nu al zorgen steden voor 80 procent van het energieverbruik, de CO2-uitstoot en wereldwijde afvalproductie. Daarmee spelen (mega)steden de komende ...

Leer meer »

‘Overheid kan veiligheid vlees niet waarborgen’

Fraude is schering en inslag in de vleesbranche. Ook lukt het overheid en branche niet om de veiligheid van het vlees dat in de schappen ligt te waarborgen. Dat stelt de Onderzoeksraad voor Veiligheid in een rapport over het Nederlandse vlees dat in de winkels ligt. Niet alleen het in ...

Leer meer »

Video-interview met John van den Herik, CEO Lief! Lifestyle

Lief Lifestyle, bekend geworden door kleurrijke baby- en kinderkleding, is inmiddels uitgegroeid tot een lifestyle merk voor zowel kinderen als volwassenen. John van den Herik, CEO, is één van de sprekers van het congres Future Shopping op 26 september a.s. in Amsterdam. John zal vanuit zijn eigen ervaring vertellen hoe ...

Leer meer »