De dynamiek van uw dagelijkse werk neemt enorm toe. Het is ondoenlijk om per situatie te reageren. Omgaan met deze enorme dynamiek vraagt, paradoxaal genoeg, een ‘stabiele’ benadering. Die stabiele benadering wordt gevonden in het werken vanuit kernwaarden. Deze volgende vier kernwaarden …
Lees verder »‘Over vijf jaar is alles met elkaar verbonden’
De betaalsector ontwikkelt zich razendsnel. Het is zaak voor treasurers om continu bij te blijven en zichzelf te ontwikkelen, zegt Tim de Knegt, Manager Strategic Finance & Treasury bij Havenbedrijf Rotterdam. ‘Als je niet oplet, mis je de boot en …
Lees verder »Zorg dat de gebruiker van een e-identity altijd aan het roer staat
De technologische ontwikkelingen rond e-identity gaan steeds sneller. Maar niet alle vernieuwingen moeten we per se gebruiken, stelt Allard Keuter, senior adviseur bij de Betaalvereniging Nederland. Belangrijkste is dat de gebruiker altijd weet wat hij aan het doen is. Hoe …
Lees verder »‘Geen duizenden interfaces, maar één standaard’
De Berlin Group ontwikkelt voor de Europese betaalmarkt het Access to Account Framework. Waarom is dit framework nodig en wat zijn de praktische gevolgen? Met de PSD2-richtlijn in de hand kunnen de zogeheten ‘third party providers’ (TPPs) onder meer betalingen uitvoeren voor …
Lees verder »Inloggen met je rijbewijs of met een selfie? De burger mag het zeggen!
Binnenkort moeten burgers zelf kunnen kiezen hoe ze zich identificeren bij online contact met de overheid. Aan de techniek wordt nog hard gewerkt. Winfried de Valk, hoofd Toegangsdiensten van Logius, Ministerie van BZK, vertelt over het spanningsveld tussen politiek, techniek …
Lees verder »PSD2 is een gamechanger
In aanloop naar de conferentie Goed voorbereid op PSD2 interviewde wij Gijs Boudewijn over de laatste ontwikkelingen op dit gebied. PSD2 is een gamechanger. Dat is kort gesteld de impact van deze nieuwe Europese betaalrichtlijn, aldus Gijs Boudewijn, adjunct-directeur van …
Lees verder »E-Book voor de finance professional
Zo tegen het einde van 2016 kunt u hopelijk terugkijken op een mooi jaar en alvast nadenken over uw plannen voor 2017. In deze 1e editie van het e-Book voor de Finance Professional geven we u een overzicht van alle …
Lees verder »Zonder grote verbeteringen in de digitale klantervaring wordt de slag om de klant verloren
Bovenstaande is een van de duidelijke bevindingen van het recente onderzoek dat Connective in samenwerking met Finextra heeft uitgevoerd. Download the report ‘Digitise or disintegrate’ Digital transaction management is finding a place on every insurer’s and bank’s roadmap. Driven by the …
Lees verder »‘Instant credit transfers will be appealing to corporates’
Faster, more streamlined, harmonised and digital-oriented. Those are and will be the trends in the coming years in the international payments market, according to Etienne Goosse, Director General of the European Payments Council (EPC). The international payments sector is changing …
Lees verder »Waarom doen ze niet wat ik wil? 3 tips om gedrag te veranderen.
Door: Marius Rietdijk We veranderen gedrag de hele dag. Bij het omgaan met partner, kinderen, collega’s en ieder ander contact, veranderen we gedrag, bewust of onbewust. Neem het volgende voorbeeld: Als je aan je partner vraagt de vuilniszak buiten te …
Lees verder »