Deze maand heeft Lana Zepcan, Customer Experience specialist, Allianz Benelux de prijs in ontvangst mogen nemen voor de Customer Experience Professional van het Jaar 2017. Euroforum vroeg haar om organisaties 3 tips te geven om de klantbeleving te optimaliseren.
1. Praat met de medewerkers
Medewerkers die direct contact hebben met de klanten, weten precies waar veel over wordt geklaagd. Ze weten waar de pijnpunten liggen in de organisatie. Zo kun je eenvoudig achterhalen waar het proces niet goed verloopt, zonder dat je daar een onderzoek voor hoeft uit te laten voeren. Bovendien weet je direct wat je kunt verbeteren.
2. Betrek je medewerkers erbij
Geef je medewerkers verantwoordelijkheid bij het creëren van een klantgerichte organisatie. Zo motiveer je ze om er een succes van te maken. Ook helpt dit bij het invoeren van klanttevredenheidsprojecten. Het zorgt voor een snellere acceptatie op de werkvloer.
3. Vier successen met elkaar
Zonder ‘employee engagement’ geen ‘customer loyalty’. De medewerkers zijn het belangrijkst voor een goede relatie met klanten. Het is dus belangrijk ze enthousiast te maken. Dat kan door ze overal bij te betrekken en samen stil te staan bij behaalde successen. Zo bevorder je een klantgerichte organisatie.
Customer Experience staat hoog op de prioriteitenlijst! Vooral bij organisaties werkzaam binnen de financiële dienstverlening. Wilt u meer weten over dit onderwerp?
Congres Customer Experience & Data Driven Innovation
Op 27 maart 2018 hoort u tijdens het congres Next in Finance: Customer Experience & Data Driven Innovation hoe u de klant écht centraal stelt en hoe u uw organisatie hierop inricht. Het congres brengt veel inzichten, inspiratie en handvatten om met dit thema aan de slag te gaan. Zorg dat u er bij bent! Meer informatie?
Bezoek de website