Home » Marketing en Communicatie

Marketing en Communicatie

Klanttevredenheid begint bij tevreden medewerkers

Stap voor stap verbeterde de tevredenheid van de klanten van Achmea. Maar volgens de medewerkers stelde Achmea het klantenbelang niet altijd centraal. Rara, hoe kan dat? “Een interessante combinatie van marketingcommunicatie en verandermanagement, zo omschrijft José Rouwenhorst haar baan als …

Leer meer »

Hoe persoonlijk mag digitale marketing worden?

In aanloop naar het congres Customer Experience en Data Driven Innovation, spraken wij Lars van de Ven. Lars is sinds 1 januari 2016 werkzaam voor het programmateam Innovatie & Fintech van de Autoriteit Financiële Markten. Binnen de AFM houdt Lars …

Leer meer »

Laat het toetsenbord wachten: orden eerst uw ideeën

Het vraag/antwoord-principe is een belangrijke pijler van de Delta Denk-methode: de centrale vraag van onze lezer moet uitgangspunt zijn van ons denken en schrijven. De tekst die we produceren kan dan gezien worden als het (samengestelde) antwoord op die vraag. …

Leer meer »

Schrijven is het beantwoorden van de vragen van uw lezer

Schrijven is geen éénrichtingscommunicatie waarbij wij onze gedachten op papier zetten en naar anderen verzenden. Schrijven is een interactief proces waarbij de lezer voortdurend in beeld moet zijn. Zeker als we schrijven in opdracht of op verzoek, moet onze tekst …

Leer meer »

(Brain)storm schade: werken met thema’s is half werk

Als schrijver hebben wij een diepgewortelde neiging om te denken in thema’s. Niet in de laatste plaats dankzij het schrijfonderwijs: als student werd ons immers aangeraden om eerst een inhoudsopgave maken voordat we gaan schrijven. En wat is een inhoudsopgave …

Leer meer »