Who is “the invisible man” that will speak at the e-Identity congres on the 12th of february? And what is his story? Let us introduce him. You introduce yourself as ‘the invisible man’. Why do you do that? And what …
Lees verder »Wat is het verschil tussen de Financial Controller en Business Controller anno 2020?
Ben je nu meer een Financial Controller of een Business Controller? Of toch allebei? Op papier is er een duidelijk onderscheid tussen deze functies, maar doordat taken en verantwoordelijkheden per organisatie verschillend worden belegd, is de scheidslijn misschien niet altijd …
Lees verder »Tips om de klantbeleving in uw organisatie te verbeteren – deel 2
In deze column geeft Sydney Brouwer, spreker & Specialist Klantgerichtheid maandelijks een tip om de klantbeleving van uw organisatie te verbeteren. Sydney Brouwer’s Customer Support Tip 2: De eerste tip gemist? Lees deze hier terug! Managers, zo stimuleer en faciliteer …
Lees verder »‘Stijging hypotheekrente leidt niet tot dramatische situaties’
Je wordt niet de grootste hypotheekbank van Nederland zonder er verstand van te hebben. Eén van de mensen binnen de Rabobank die kennis van zaken heeft, is senioreconoom Paul de Vries. Hij is een van de sprekers op het Hypotheken-Next-congres …
Lees verder »Effectief Beïnvloeden: Hoe optimaliseer je je persoonlijke impact
” Naast inhoudelijke kennis van zaken, zullen relationele vaardigheden belangrijk zijn, waaronder de kunst van het luisteren en het afstemmen.” – Anna de Boer Met een goede eerste indruk, charme, zelfverzekerdheid en een ego van hier tot Tokio kom je …
Lees verder »Deze blog gaat over uzelf
Vanzelfsprekend is bij iedereen in uw bedrijf op zijn/haar netvlies gebrand welke marktpositie uw onderneming in 2015 bereikt wilt hebben. En uiteraard wil iedere medewerker tot het uiterste ervoor 'vechten' een eigen bijdrage te leveren om dat waar te maken. Het komt er immers steeds meer op aan om ...
Lees verder »Even een conflictje wegwerken
Door Gerrit Aeilkema Mensen vertonen, ook op het werk,iedere dag opnieuw ineffectief gedrag, ze weten dat zelf ook wel. Om vervolgens datzelfde ineffectieve gedrag de volgende dag weer te hanteren. Dit frustreert nogal eens het behalen van de organisatiedoelen.In het algemeen zijn collega's gauw genegen om daar iets van ...
Lees verder »Kan een verandering slagen zonder urgentie?
Sindsik ‘urgentie*' in mijn boek aanwees als één van de vijf krachten om een verandering te laten slagen, is de vraag gerechtigd of een verandering ook kan slagenals er geen urgentieis.Om die vraag te beantwoorden bezie ik in dit @rtikel vier soorten veranderingen (‘van A naar B') die op het ...
Lees verder »