Home » Data » Deze 3 tips vergroten de Customer Experience binnen jouw financiële organisatie

Deze 3 tips vergroten de Customer Experience binnen jouw financiële organisatie

Het vergroten van de Customer Experience binnen de financiële sector is momenteel meer aan de orde dan ooit. Toch blijven we nog altijd achterlopen op onze collega’s uit de Retail sector. Dit is ook niet vreemd, want Finance is voor veel mensen vaak pure noodzaak; je sluit een hypotheek niet voor de lol af. Daarnaast heb je binnen de financiële sector met strenge toezichthouders en wet- en regelgeving te maken.

Desalniettemin zijn er een aantal tips die wij vrij eenvoudig kunnen overnemen van de retail sector. Deze tips kunnen doorgevoerd worden naar onze eigen organisatie om de customer experience te vergroten:

1. Persoonlijk en snel contact

De trend van 2018 volgens o.a. Forbes en Deloitte is “een persoonlijke klantervaring”. Klanten verwachten niet alleen dat ze direct kunnen vinden wat ze zoeken, maar ook dat ze de informatie direct kunnen ontvangen. Het is belangrijk dat wij als financiële sector hierop inspelen door bijvoorbeeld gebruik te maken van data en dit op de juiste manier te vertalen om de klant persoonlijke aanbiedingen te doen.

 2. Any place anywhere

Niet elke klant is hetzelfde en daarom moet je altijd meerdere kanalen aanbieden. De Customer Journey is niet eindig en hier moet de strategie en bedrijfsvoering van jouw organisatie op aangepast worden. Hoe waardevol zou het zijn als onze klant zich online kan oriënteren op een hypotheek, deze vervolgens zelf online afsluit en in eigen beheer bewaakt. Waar nodig kan de klant een adviseur om hulp vragen op locatie of via zijn telefoon.

3. Data en technologie is goud

In bijna iedere sector hoor je de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van robotisering, artificial intelligence en data analytics. Dit zijn niet zomaar hypes, maar absolute game changers om uw klanten tevreden te houden. Slimme chatbots kunnen klanten bijvoorbeeld helpen om snel te vinden wat zij zoeken en hun vragen te beantwoorden. Data die wij over de klant hebben verzameld kan vervolgens weer ingezet worden om de slimme chatbots te voeden zodat zij persoonlijke aanbevelingen aan de klant kunnen doen.

Bridging the gap between Customer, Data & Technology

Zoals je kunt lezen zijn bovengenoemde trends niet losstaand, maar staat iedere trend met elkaar in verbinding. Data en technologie is onmisbaar om de Customer Experience te vergroten.

Op het Next in Finance congres hoor je hoe je zowel data als slimme technologieën kunt inzetten zodat ook jouw klanten een betere Customer Experience ervaren. Meer informatie over het event?

Bekijk de website

Over euroforum

Euroforum is marktleider op het gebied van congressen, opleidingen en trainingen voor professionals en managers bij bedrijven, overheden en non-profit organisaties

Bekijk ook

Waarom is datavisualisatie onmisbaar voor jouw organisatie?

De data die organisaties verzamelen is eindeloos maar bedrijven verzamelen eigenlijk al jarenlang data. De …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *