?️ Podcast voor de Finance professional – Alex Klein

In de podcast reeks voor de Finance professional gaat Bob Brinkman in gesprek met experts op het gebied van finance. In deze podcast reeks hoort u wat u als finance professional te wachten staat. Dit keer: Alex Klein.

Alex Klein geeft les op verschillende Nederlandse en buitenlandse universiteiten in verschillende bedrijfskundige vakgebieden, van marketing tot financieel management, van verkoop tot HRM, van procesmanagement tot management accounting. Het bijzondere aan Alex Klein is dat hij een zeer brede theoretische achtergrond kan combineren met een gedegen praktijkervaring: naast een MBA van Universiteit Nyenrode heeft hij ook een MBA (corporate finance) van de Amerikaanse Rochester University. Hij heeft naast marketing (NIMA marketing A, B én C) ook salesmanagement en communicatiekunde gestudeerd. En mogelijk is hij de enige in Europa die gepromoveerd is op een onderzoek dat meer dan tien (!) verschillende bedrijfskundige vakken omvatte. Hij heeft jarenlang als commercieel directeur voor de glasfabriek in Leerdam gewerkt en was financieel directeur bij een internationale beveiligingsorganisatie.

Als onderzoeker probeert Alex Klein de verschillende bedrijfsonderdelen aan elkaar te koppelen, zowel academisch theoretisch als door middel van praktijkgerichte adviezen aan ondernemers in de vele lezingen die hij geeft in binnen- en buitenland. Op basis van de uitkomsten van dit NOVOR-onderzoek* schrijft Alex artikelen voor vaktijdschriften, zodat managementleden van bedrijven en studenten gebruik kunnen maken van zijn nieuwe inzichten. Ook is hij al meer dan tien jaar columnist voor DFT, De Financiële Telegraaf. Op basis van zijn inzichten ontwerpt Alex Klein managementtheorieën en bedrijfsmodellen, waaronder de recentelijk geïntroduceerde BedrijfsAnalyse Methode. Dit is – voor zover bekend – het enige model dat alle bedrijfstheorieën met elkaar verbindt. Van zijn studenten hoort hij dat het BAM-model hun hele bachelor- of masterstudie in één overzicht presenteert. De slogan die bij de BedrijfsAnalyse Methode hoort is dan ook: Inzicht in één overzicht!

 

Bekijk alle Finance opleidingen & congressen

Over euroforum

Euroforum is marktleider op het gebied van congressen, opleidingen en trainingen voor professionals en managers bij bedrijven, overheden en non-profit organisaties

Bekijk ook

Big data-analyse en de rol van AI

Auteur: Tony De Jonker Met een razend tempo krijgen we te maken met de komst …

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *