Uit onderzoek van KPMG is ook nu weer gebleken dat Nederlandse banken er maar niet in slagen het vertrouwen van hun klanten te herstellen. De financiële crisis, schandalen in de sector, storingen met internetbankieren, europese ontwikkelingen, ondeskundigheid en onduidelijke communicatie zorgen voor een verdere afstand tussen financiële aanbieders en hun klanten. Bij een gedeelte van de consumenten zien we zelfs dat het vertrouwen nog verder is gedaald. Een gedegen marketingaanpak is dus belangrijker dan ooit!
Lees ook het artikel op VerzekeringsNieuws.nl of op NU.nl.
De positie van de financiële sector, en dus ook van de afzonderlijke merken, verslechtert. Hoe ga je daar als marketeer in de financiële sector nu mee om? Regelmatig klantcontact is hierin een belangrijke pijler, maar hoe creëer en optimaliseer je zulke contactmomenten?
Tijdens de opleiding Marketing in de financiële sector gaan diverse topdocenten van o.a. het NIMA Expertplatform Marketing en Financiële Dienstverlening in op de laatste trends in finance en marketing. Hoe verleid je je klant? Wat is de rol van social media in de marketing mix? Hoe loopt een klant door de verschillende kanalen heen en hoe speel je daarop in?