Home » Finance en Control » Voice en speech tech & de Customer Experience

Voice en speech tech & de Customer Experience

De ontwikkelingen in voice & speech tech gaan in hoog tempo. Organisaties werken hard aan het verbeteren van hun spraakgestuurde apparaturen.

Wat kan voice & speech tech doen?

Voice & speech tech kan dienen als een extra touchpoint in de customer journey. Zo heb je met Real-Time Speech Analytics de mogelijkheid om direct in te grijpen in gesprekken en klantvragen vaker direct volledig te beantwoorden. Dat verbetert de klantervaring en verhoogt de klanttevredenheid en loyaliteit.

Contextueel advies op het juiste moment

‘Real-Time Speech’ helpt de medewerker tijdens het gesprek de juiste informatie op basis van real time gespreksanalyse. Door te kijken naar steekwoorden wordt de benodigde informatie direct uit een communicatiesysteem opgeroepen, die de medewerker vervolgens kan gebruiken om de klant te helpen. Zo is de klant sneller geholpen en is de oplossing vaker first time right.

‘Speech Analytics’ zorgt ervoor dat gesprekken direct in de juiste vooraf bepaalde categorie worden geplaatst. Hierdoor ontstaat er gelijk een goed beeld van waar klanten over bellen, zonder daarvoor alle inkomende gesprekken terug te hoeven luisteren. Dit helpt om beter op de toekomstige vragen van de klant te anticiperen.

Award winning Customer Experience

Verschillende Nederlandse bedrijven zijn druk in de weer met de inzet van speech analytics. Zo is Florius verkozen tot wereldwijd Customer Analytics team of the year. In Londen werden tijdens de award ceremony van Verint Engage EMEA 2019 internationale prijzen uitgereikt. Florius ontvangt deze eer voor haar continue investeringen in het vernieuwen en verbeteren van het klantcontact. Onder meer door als eerste partij in de Benelux succesvol nieuwe technologieën in te zetten, zoals Real Time Speech en Speech Analytics.

Next in Finance: Making Data Work!

Wil je meer horen over Speech analytics en welke kansen dit biedt? Tijdens het Next in Finance congres op 11 maart 2020 hoor je o.a. van Florius hoe zij met speech analytics de customer experience versterkt.
Bezoek de website

Over euroforum

Euroforum is marktleider op het gebied van congressen, opleidingen en trainingen voor professionals en managers bij bedrijven, overheden en non-profit organisaties

Bekijk ook

Waaraan moeten KPI’s voldoen?

KPI’s ofwel Key Performance Indicators zijn variabelen die inzicht geven in de resultaten van je …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *