Home » Data » Bridging the gap between customer, data and technology

Bridging the gap between customer, data and technology

Op 28 augustus is de Adviesraad van Next in Finance bij elkaar gekomen. In deze Adviesraad zijn onder andere ING, ABN Amro, Rabobank, Florius, VGZ vertegenwoordigd. Het doel van de bijeenkomst was om te bepalen welke ontwikkelingen er op dit moment spelen in de financiële sector en wat het thema voor het programma moet zijn. De nieuwe editie staat namelijk al gepland; 19 maart 2019 kun je alvast in jouw agenda noteren. Komend jaar staat deze uitdaging centraal; Bridging the gap between Customer, Data & Technology. Waarom is de keuze op dit thema gevallen? Dat lees je in deze blog.

Technologie

We weten allemaal dat technologie onmisbaar is voor een organisatie. Voorheen was IT een ondersteunende dienst, maar inmiddels is het onderdeel van de bedrijfsvoering en vormen informatiesystemen de fundering van veel financiële instellingen. Ditzelfde geldt voor het gebruik van data; we weten heel veel over onze klant, maar hoe kunnen we deze informatie gebruiken om de klant daadwerkelijk van de juiste informatie te voorzien en zijn/haar klantervaring te verbeteren?

Samenwerken

De afdelingen kunnen in de Customer Journey niet meer seperaat van elkaar opereren maar moeten gaan samenwerken om onderscheidend te kunnen zijn en Customer Experience te optimaliseren. Veel organisaties zijn in transitie en streven naar een integrale klantbeleving. Klant ben je niet alleen op de Marketing- en Verkoopafdeling, maar om een klantreis loopt door over andere afdelingen. Als de klant bijvoorbeeld problemen heeft met het betalen van zijn rekening, moet de financiële afdeling hem/haar niet als debiteur, maar ook als klant zien en benaderen.

  • Maar hoe ga je om met de uitdaging van deze interne versnippering vs. een integrale klantbeleving?
  • En hoe zorg je ervoor dat jij als organisatie relevant blijft voor jouw klant door de juiste inzet van (Smart) Data en Technologie?
  • En op welke manier verbind je offline en online zodat deze elkaar versterken om jouw klant altijd op dezelfde manier te begrijpen en te benaderen?

Dit zijn enkele vragen die aan bod komen tijdens het congres op 19 maart 2019. Samenwerken en integreren en verbinden is namelijk makkelijker gezegd dan gedaan. Meer informatie?
Bezoek de website van Next in Finance

Over euroforum

Euroforum is marktleider op het gebied van congressen, opleidingen en trainingen voor professionals en managers bij bedrijven, overheden en non-profit organisaties

Bekijk ook

Hoe gebruiksvriendelijk en veilig zijn wachtwoorden anno 2018 nog?

Kent u dat probleem? U heeft eindelijk een wachtwoord bedacht dat u kunt onthouden en …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *