Drie manieren om de kansen binnen jouw klantreis te grijpen

De klantreis van jouw financiële organisatie is een onuitputbare bron van waardevolle data. De data gebruik je om de klantbeleving te verbeteren en om relevant te blijven voor jouw klant. Hoe verkrijg je inzichten uit data en hoe verwerk je ze in de klantreis? Tom de Ruyck, Managing Partner & Head of Insight Activation bij InSites Consulting, vertelt er in dit artikel meer over.

Klantdata integreren in jouw klantreis

De financiële markt verandert snel. Het is voor financiële organisaties dan ook van cruciaal belang om te investeren in de klantreis als zij relevant willen blijven. Je doet dit zo effectief en efficiënt mogelijk door klantdata te gebruiken. De data bevat informatie over wat jouw klanten willen en verwachten. Speel hierop in met gerichte acties om de relatie met jouw klanten te verbeteren. De vraag is echter welke acties voor jouw klanten relevant zijn.

Drie manieren om jouw klantbeleving te versterken

Tom deelt drie waardevolle inzichten die je in je achterhoofd moet houden tijdens het optimaliseren van jouw klantreis, namelijk:

  1. Ga van ‘marketing voor gebruikers’ naar ‘belangrijk zijn voor mensen’. Ga het gesprek aan met je klant en zorg dat je hun wensen en verwachtingen begrijpt. Dat is een goed startpunt als je een product of dienst uitwerkt, alleen dan realiseer je relevantie én gelukkige klanten.
  2. Start met klantbeleving en werk terug naar technologie, niet andersom. Begrijp het probleem van jouw klant voordat je denkt aan oplossingen. Denk aan het probleem van de klant en dan pas aan de technologie die daar een antwoord op geeft. Je geeft dan pas écht een passende oplossing.
  3. 72% van de consumenten verwacht dat bedrijven hun behoeften en verwachtingen begrijpen. Investeer vooraf in klantonderzoek en een ‘customer-first mindset’, dan voorkom je fouten, verloren tijd en geld later in het proces. Het is belangrijk dat alle medewerkers weten wat klanten willen en verwachten.

Grijp de kansen van klantbeleving

Wil jij meer weten van Tom de Ruyck over de kansen binnen de klantreis van jouw organisatie? Bezoek dan het congres CX & Data in Finance van Euroforum op 6 april 2023! Tom verzorgt hier een keynote over:

  • Vijf principes om te verwerken in de klantreis van jouw organisatie
  • De verandering van KPI’s naar CPI’s (Customer Performance Indicators)
  • De klantbehoeften per doelgroep

Hij illustreert het laatste punt aan de hand van diverse praktijkcases van banken. Deze voorbeelden leren jou hoe je de klantreis juist wel én juist niet optimaliseert. Mis dit evenement niet als de klantbeleving van jouw financiële organisatie werk vereist!

Profiteer van een aantrekkelijke korting

Wil jij jezelf en jouw collega’s inschrijven voor het congres CX & Data in Finance? Twijfel dan niet te lang, je profiteert nog tot 1 januari 2023 van € 100,- vroegboekkorting! Het congres is dan wel heel aantrekkelijk geprijsd, dus schrijf je vandaag nog in! Wil je meer informatie over het programma? Download dan de brochure!

Over euroforum

Euroforum is marktleider op het gebied van congressen, opleidingen en trainingen voor professionals en managers bij bedrijven, overheden en non-profit organisaties

Bekijk ook

Big data-analyse en de rol van AI

Auteur: Tony De Jonker Met een razend tempo krijgen we te maken met de komst …

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *