Home » Marketing en Communicatie » Arian Buurman over interactieve reclame met Ster Extra

Arian Buurman over interactieve reclame met Ster Extra

Ruim 45 jaar geleden werd de eerste reclame op de Nederlandse televisie uitgezonden. Een jaar later volgde de eerste radioreclame. Het medialandschap is sindsdien oneindig veel groter en vooral interactiever geworden: we kijken, we luisteren, we twitteren, we surfen. En dat het liefst allemaal tegelijk. Een interessante ontwikkeling waar Ster met de app Ster Extra op aansluit. Vanaf september zenden we op de publieke netten interactieve reclame uit.

De kracht van het medium televisie (het eerste scherm) blijft ongekend groot voor adverteerders. Interactieve reclame biedt een verrijking van reclame op dit eerste scherm met tablet of smartphone (het tweede scherm). Ster speelt hierop in met Ster Extra. De kijker kan met de app op zijn tablet direct voordeel behalen of extra informatie over het product ontvangen. Voor de adverteerder biedt de app de mogelijkheid om op innovatie manier in contact te komen met de kijker.

Trend: tweede scherm verrijking van het eerste
Recent onderzoek van SPOT en Deloitte toont wederom aan dat televisie ongeëvenaard groot is. We kijken gemiddeld 3 uur per dag televisie. Voor adverteerders is en blijft televisie dan ook een belangrijk medium. We zien dat steeds meer mensen tijdens het televisiekijken gebruikmaken van een tweede scherm. Ik merk dit zelf ook. Tijdens Studio Sport delen mijn kinderen bijvoorbeeld meteen online de gemaakte doelpunten tijdens de voetbalwedstrijd.Kijkers zijn meer betrokken bij programma’s en reclameblokken door gebruik van tablets en smartphones blijkt uit Brits onderzoek. De zogenoemde multiscreeners blijven meer kijken tijdens reclameblokken en zijn positiever over de programma’s en advertenties. Daarmee wordt het tweede scherm een verrijking van het eerste. Exact wat we met Ster Extra beogen.

Interactieve reclame. Hoe werkt Ster Extra?
Met de app Ster Extra kunnen kijkers tijdens reclameblokken op televisie direct aanvullende informatie opvragen, exclusief voordeel behalen of testaanvragen doen op het tweede scherm. Wat bijvoorbeeld te denken van extra korting op vliegtickets of kleding? Wanneer er geen Ster Extra blok op tv is, biedt de app op ieder moment van de dag de mooiste, leukste en meest bijzondere commercials van vroeger en nu. De app is gratis te downloaden via www.sterextra.nl

Einde van dit jaar komen we met versie 2.0: met nog meer relevante onderdelen en urgentie. In 2013 lanceren we Ster Extra ook op smartphone. De markt en creatieve mogelijkheden zijn eindeloos. Net als ruim 45 jaar geleden bij het begin van tv-reclame.

Arian Buurman
algemeen directeur Ster

Over artsp

Bekijk ook

Integrale klantenreis levert waardevolle inzichten op

Univé had in twee jaar maar liefst 25 klantenreizen op de planning staan. De eerste …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *