Auteur: Sergej Katus [1] De Data Protection Officer (DPO) heet in het Nederlands de ‘Functionaris Gegevensbescherming’, kortweg FG. DPO’s spelen een belangrijke rol bij de bescherming van persoonsgegevens. Essentieel is dat die rol goed wordt ingevuld. Maar wat maakt een goede …
Lees verder »Bridging the gap between customer, data and technology
Op 28 augustus is de Adviesraad van Next in Finance bij elkaar gekomen. In deze Adviesraad zijn onder andere ING, ABN Amro, Rabobank, Florius, VGZ vertegenwoordigd. Het doel van de bijeenkomst was om te bepalen welke ontwikkelingen er op dit …
Lees verder »Data inzetten om juridisch en financieel gedoe te voorkomen
Veel mensen kennen DAS van de juridische dienstverlening; denk aan de bekende rechtsbijstandsverzekering. DAS heeft echter ook een andere tak, credit management, en opereert in dit marktsegment onder namen als DAS, Cannock Chase en EDR. Deze bedrijven verzorgen onder meer …
Lees verder »Podcast-interview: wat u dient te weten over GDPR (AVG) en de DPO
Hoe kunnen bedrijven, organisaties en overheden zich voorbereiden op de GDPR (AVG in het Nederlands), die vanaf 25 mei 2018 volledig van toepassing is? Wat is het plan van aanpak? Een interessant podcast-interview van BNR Nieuwsradio met Paul Bessem, mede …
Lees verder »Op zoek naar mijn eigen ik: here IAM!
Hoe nu verder met Identity en Access Management? Door: Johan de Jong, Thoughtleader Digital Government bij CGI Tientallen username en password combinaties. Meerdere soft tokens met pincodes. Een password manager op mijn smartphone die ik open met mijn vingerafdruk. Dat …
Lees verder »Integrale klantenreis levert waardevolle inzichten op
Univé had in twee jaar maar liefst 25 klantenreizen op de planning staan. De eerste reizen leverden een heleboel verbeterpunten én een dilemma op: wat te doen met alle uitkomsten uit de klantreizen en vooral waar te beginnen? Dus besloot …
Lees verder »Klanttevredenheid begint bij tevreden medewerkers
Stap voor stap verbeterde de tevredenheid van de klanten van Achmea. Maar volgens de medewerkers stelde Achmea het klantenbelang niet altijd centraal. Rara, hoe kan dat? “Een interessante combinatie van marketingcommunicatie en verandermanagement, zo omschrijft José Rouwenhorst haar baan als …
Lees verder »Hoe persoonlijk mag digitale marketing worden?
In aanloop naar het congres Customer Experience en Data Driven Innovation, spraken wij Lars van de Ven. Lars is sinds 1 januari 2016 werkzaam voor het programmateam Innovatie & Fintech van de Autoriteit Financiële Markten. Binnen de AFM houdt Lars …
Lees verder »Interview Sergej Katus | Implementatie nieuwe privacywetgeving (AVG) is eigenlijk reputatiemanagement
Bron: Over Ondernemen Het voornaamste doel van de nieuwe Europese privacywetgeving (AVG) is personen beschermen tegen de keerzijde van de informatiemaatschappij, aldus Sergej Katus. Sergej is hoofddocent van de populaire opleiding Data Protection Officer. Momenteel is hij werkzaam als partner …
Lees verder »Data Update | eBook Data & Privacy
Op 25 mei 2018 gaat met de invoering van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) nieuwe wetgeving gelden in de gehele Europese Unie voor iedere organisatie, publiek of privaat voor het verwerken van persoonsgegevens. Dit heeft veel impact op de manier …
Lees verder »