Data

Wat maakt een goede Data Protection Officer (DPO)?

Auteur: Sergej Katus [1] De Data Protection Officer (DPO) heet in het Nederlands de ‘Functionaris Gegevensbescherming’, kortweg FG. DPO’s spelen een  belangrijke rol bij de bescherming van persoonsgegevens. Essentieel is dat die rol goed wordt ingevuld. Maar wat maakt een goede …

Lees verder »

Op zoek naar mijn eigen ik: here IAM!

Hoe nu verder met Identity en Access Management? Door: Johan de Jong, Thoughtleader Digital Government bij CGI Tientallen username en password combinaties. Meerdere soft tokens met pincodes. Een password manager op mijn smartphone die ik open met mijn vingerafdruk. Dat …

Lees verder »

Klanttevredenheid begint bij tevreden medewerkers

Stap voor stap verbeterde de tevredenheid van de klanten van Achmea. Maar volgens de medewerkers stelde Achmea het klantenbelang niet altijd centraal. Rara, hoe kan dat? “Een interessante combinatie van marketingcommunicatie en verandermanagement, zo omschrijft José Rouwenhorst haar baan als …

Lees verder »

Hoe persoonlijk mag digitale marketing worden?

In aanloop naar het congres Customer Experience en Data Driven Innovation, spraken wij Lars van de Ven. Lars is sinds 1 januari 2016 werkzaam voor het programmateam Innovatie & Fintech van de Autoriteit Financiële Markten. Binnen de AFM houdt Lars …

Lees verder »

Data Update | eBook Data & Privacy

Op 25 mei 2018 gaat met de invoering van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) nieuwe wetgeving gelden in de gehele Europese Unie voor iedere organisatie, publiek of privaat voor het verwerken van persoonsgegevens. Dit heeft veel impact op de manier …

Lees verder »