Home » Finance en Control » Rabo eBusiness: maakt de online klantreis mogelijk

Rabo eBusiness: maakt de online klantreis mogelijk

Rabo eBusiness is de Digital Identity Service Provider (DISP) die een variëteit biedt aan inlog-, identiteits-, signeer en archiveeroplossingen. Dit ontzorgt zakelijke klanten in hun online klantbediening en vergemakkelijkt en verbetert de digitaliseringsslag die zij willen maken. Rabo eBusiness is het resultaat van de samenwerking tussen Signicat en Rabobank op de Nederlandse identiteitsmarkt met online dienstverlening voor zakelijke klanten.

Rabo eBusiness helpt zakelijke klanten om hun online dienstverlening gemakkelijker, betrouwbaar en goedkoper vorm te geven en een hogere online conversie te behalen. Online onboarden en identificeren van nieuwe klanten, inloggen met betrouwbare middelen zoals iDIN en DiGiD en contracten digitaal ondertekenen monitoring van uw online klantbedieningsproces. Het is een platform dat technisch makkelijk te integreren is in bestaande bedrijfsprocessen met behulp van API-technologie.

Digital Identity Service Platform

Signicat en Rabobank zijn partners in deze markt omdat zij in de bundeling van hun krachten de beste dienstverlening aan klanten kunnen leveren met een korte time-to-market. Rabobank brengt in deze samenwerking haar sterke klantbasis in via een groot marktaandeel in de zakelijke markt, operationele financiële diensten en een volwassen verkoopapparaat. Signicat heeft een beproefd Digital Identity Service platform, wat wordt beschouwd als leidend in de volwassen digital identity markt van Noord-Europa en heeft ambities in de rest van Europa.

Het platform is ontworpen om mee te groeien met de vragen van de markt, en daarmee uitgebreid te worden met additionele services, waarmee de fundering wordt gelegd voor de Waarde voor de klant van een identity platform. Aan het einde van de Rabo eBusiness sessie op 25 januari tijdens het e-Identity Congres is het voor iedereen duidelijk wat de toegevoegde waarde is van een digital identity plaform, voor merchants en de consument! Consumenten verwachten een volledige online klantreis, 40% haakt af bij een offline handeling! Een platform biedt de mogelijkheid om consumenten middels verscheidene diensten (zoals digitaal ondertekenen) te voorzien in hun reis. Daarnaast kunnen merchants op een eenvoudige manier bij blijven met de laatste technologie en regelgeving.

In de huidige markt verwachten consumenten een volledige online klantreis, 40% haakt af bij een offline handeling. Voor merchants ligt de oplossing in het combineren van verschillende diensten rondom digitale identiteit, om op deze manier een volledige online klantreis te kunnen faciliteren. Denk hierbij aan:

  1. Scannen van paspoort van consument, en uitlezen van attributen;
  2. Invullen van aanvullende vragen;
  3. Uitvoeren van credit-checks;
  4. Digitaal ondertekenen contract.

Rabobank eBusiness is het platform dat deze uitdagingen mogelijk maakt voor merchants door deze innovatieve online dienstverlening op eenvoudige wijze bereikbaar te maken.

Daarnaast worden merchants continu geconfronteerd met vooruitgang in technologie en regelgeving, denk hierbij aan nieuwe vormen van mobiele authenticatie en PSD2 en GDPR. Wij zijn het digital identity platform dat is gespecialiseerd in het ontwikkelen van nieuwe, en evolueren van bestaande diensten op basis van deze veranderingen in wetgeving en technologie. Een merchant die een dergelijk platform afneemt, kan op een eenvoudige manier bijblijven met de ontwikkeling.

Know Your Customer proces

Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat de digitale identity oplossingen in de meeste Europese landen niet voldoende gegevens bieden voor een Know Your Customer proces. Om deze gegevens aan te vullen is bijvoorbeeld een upload van een paspoort nodig, een merchant die diensten van een platform afneemt kan in een dergelijk geval eenvoudig een login met een digitale identiteit en een upload van een paspoort combineren.

Ter illustratie zullen we op 25 januari tijdens het e-Identity Congres ook 2 klantcases behandelen die de werking ons platform illustreren:

  • Hoe Rabobank eBusiness inzet in haar eigen primaire proces m.b.t hypotheken.
  • Case 2 is nog een verassing op deze manier inzet.

e-Identity congres

Benieuwd naar hoe laat op de dag de sessie van Rabobank eBusiness/Significant plaatsvindt? Of benieuwd naar wat het e-Identity congres nog meer te bieden heeft?

Bezoek de website

Over euroforum

euroforum
Euroforum is marktleider op het gebied van congressen, opleidingen en trainingen voor professionals en managers bij bedrijven, overheden en non-profit organisaties

Bekijk ook

Bridging the gap between customer, data and technology

Op 28 augustus is de Adviesraad van Next in Finance bij elkaar gekomen. In deze …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *