Home » Marketing en Communicatie » Business model transformeren: hoe moet dat?

Business model transformeren: hoe moet dat?

Er zijn drie belangrijke ontwikkelingen die uw business model radicaal onder druk kunnen zetten:

  1. Internet, mobile devices, social media
  2. Big Data
  3. 3D printing

Iedereen die zich verdiept heeft in het business model van iTunes of het succesverhaal van Google weet wat het nut van business modelling is. Deze voorbeelden zijn aansprekend, aanstekelijk, en vinden in tal van sectoren navolging.

Voorbereid op de toekomst?

Zorg dat u ook tot deze succesvoorbeelden gaat behoren. Hoe goed is uw business model voorbereid op de toekomst, om ook in een sterk veranderende omgeving nog steeds geld te kunnen verdienen?

Het is daarom verstandig om uw businessmodel te transformeren. De belangrijkste twee mogelijkheden zijn:

  1. Business Model Canvas (Alexander Osterwalder, download de poster)
  2. Blue Ocean Strategie (Chan Kim en Renee Mauborgne, bekijk de schets van dit model)

Over euroforum

Euroforum is marktleider op het gebied van congressen, opleidingen en trainingen voor professionals en managers bij bedrijven, overheden en non-profit organisaties

Bekijk ook

Integrale klantenreis levert waardevolle inzichten op

Univé had in twee jaar maar liefst 25 klantenreizen op de planning staan. De eerste …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *