Checklist voor waardevolle content

Deze content checklist (gezien op het blog van Ahava Leibtag) is handig tijdens het creëren van content. Het helpt je om de onderdelen van content marketing overzichtelijk te maken. Hiermee kun je je vervolgens helemaal verdiepen in de content zelf.

Content checklist

De checklist gebruikt 5 onderdelen:

  • Vindbaarheid (zoals h1 en h2 tags)
  • Leesbaarheid (zoals de opmaak van je blog)
  • Begrijpelijk (in welke context is het geschreven)
  • Zet aan tot actie
  • Deelbaarheid (is het gemakkelijk om te delen)

Download hier de content checklist (PDF)

Ga per onderdeel aan de slag

Per onderdeel kunnen de mensen van het digitale team met elkaar de content creëren en aanpassen waar nodig. Enkele voorbeelden:

  1. We weten allemaal dat SEO belangrijk is voor de vindbaarheid van je content. En dat begint bij onderzoek naar de juiste keywords. Vervolgens helpt de checklist je om aan de slag te gaan met de keywords op een hele praktische manier.
  2. Voor de leesbaarheid van je content houd je rekening met de tijd die gebruikers hebben en het feit dat ze scannen. Hierbij is het schrijven in de omgekeerde pyramide vorm een handige tip, waarbij je de belangrijkste feiten bovenaan zet, de informatie in brokken opknipt en per onderdeel de gebruiker kan bepalen of hij verder wil lezen.
  3. Het kiezen van het juiste medium kan een uitdaging zijn als het erom gaat dat de content begrijpelijk is. Het inzetten van persona’s kan hierbij heel handig zijn.

Lees het complete blog van Ahava over de content checklist.

Meer weten?

De opleiding Content Marketing gaat dieper in op het schrijven van waardevolle content. Na deze opleiding ben je helemaal up to date over de nieuwste inzichten. En kun je deze in jouw praktijk toepassen. Wat levert het op? Hoeveel tijd kost het? Hoe krijg je conversie?

Inclusief online studiemateriaal, een Apple iPad (bij inschrijving voor 1 augustus 2013) en een eigen content marketing plan!

Geschreven door: Chantal Poiesz (trainer van bovenstaande opleiding Content Marketing)

Over Anemone

Bekijk ook

Integrale klantenreis levert waardevolle inzichten op

Univé had in twee jaar maar liefst 25 klantenreizen op de planning staan. De eerste …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *