Home » Uncategorized » ‘Hypotheekverstrekkers kunnen beter inspelen op millennials’

‘Hypotheekverstrekkers kunnen beter inspelen op millennials’

aljandeboer_150Ze zijn talrijk en vermogend: de millennials. Maar dat zie je nog niet erg terug in de manier waarop hypotheekverstrekkers hun dienstverlening aansluiten bij deze doelgroep, aldus trendonderzoeker Aljan de Boer. Hoe boek je succes bij deze interessante doelgroep?  Aljan de Boer, spreker tijdens Hypotheken Next, geeft je alvast een voorproefje van zijn verhaal.

Millennials: leg nog eens even uit…
‘Millennials – ook wel Generatie Y genoemd – zijn geboren tussen 1980 en 1995 en zijn nu tussen de 21 en 36 jaar oud. Zij vormen de hoogst opgeleide generatie tot nu toe en maken met 3,4 miljoen personen 19,8% van onze bevolking uit. Het is een grote, vermogende en invloedrijke doelgroep. Bovendien staan ze aan de vooravond van grote life-events; denk aan samenwonen, een huis kopen, trouwen en kinderen krijgen.’

Een interessante doelgroep voor hypotheekverstrekkers, niet?
‘Zou je zeggen. Maar dat zie je niet erg terug in hun dienstverlening. Die is nog erg van de oude school.’

Voorbeeld?
‘Millennials zijn heel interactief. Ze zitten op meerdere kanalen en verwachten snel een reactie op hun vragen. De Rabobank adverteert nu met ‘Een hypotheek binnen een week’. Voor een millennial is een week té lang.
Iets anders. Millennials zijn opgegroeid in kleine gezinnen, met gemiddeld 1,7 kinderen. Ze mochten meebepalen hoe het er thuis aan toe ging: wat er werd gegeten en waar ze naartoe op vakantie gingen. Ze zijn daardoor ‘me-centric’. Oudere mensen zouden zeggen: verwend of narcistisch. Maar bij TrendsActive zien we dat toch genuanceerder. In tegenstelling tot narcisten zijn millennials namelijk erg betrokken bij hun omgeving. Ze willen vaak echt bijdragen. Alleen wel op hun manier. Daar zijn ze vaak erg duidelijk over. Uitgesproken. Ze zijn veeleisend, expressief en willen inspraak. Net als thuis.’

Andere kenmerken?
‘Ze hebben heel goed door hoe marketing werkt en wat waarachtig is en wat niet. Ze hebben een sterk ontwikkelde bullshitradar en prikken makkelijk door marketingtrucs en loze beloftes heen.’

Hoe zou je ze moeten benaderen?
‘Je moet in ieder geval een andere taal leren spreken. Millennials zijn wat wij noemen visueel geletterden. De rest vertel ik tijdens Hypotheken Next.’

Over euroforum

Euroforum is marktleider op het gebied van congressen, opleidingen en trainingen voor professionals en managers bij bedrijven, overheden en non-profit organisaties

Bekijk ook

Rob de Jeu: “Denk ook aan een systeemoplossing waar niet alleen technologie van belang is maar ook de business kant”.

Wij interviewden Rob de Jeu, voorzitter van de Delft Energy Club, voorafgaand aan de CleanTech Business Day 2014. Wat is volgens hem de kracht van Cleantech en hoe ziet hij de toekomst van Cleantech?''Bij systeemintegratie zullen wel de meeste innovaties gaan plaatsvinden. Dus denk niet aan een oplossing, aan een ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *