In deze column geeft Sydney Brouwer, spreker & Specialist Klantgerichtheid maandelijks een tip om de klantbeleving van uw organisatie te verbeteren.
Sydney Brouwer’s Customer Support Tip 1:
Verandering nodig? Zo start je een bottom-up beweging in je organisatie!
Wil jij verandering in gang zetten. Volg dan deze 3 stappen:
- Vind je first followers:
Verzamel enthousiaste collega’s uit alle delen van de organisatie die jouw visie delen. Zij zullen je helpen de verandering in gang te zetten. - Eerst doen, dan praten.
Bij het starten van een nieuwe beweging is het belangrijk om aan de slag te gaan. Bedenk met de first Followers initiatieven die je parallel uitrolt en resultaten voor verzamelt. Laat de rest van de organisatie merken waar jullie bezig zijn. - Zet in de spotlight en nodig anderen uit.
Om een beweging succesvol te laten zijn, is uiteindelijk ook support van hogerop nodig. Zet de eerste resultaten en de mooie verhalen van klanten in de spotlight. Door regelmatig jullie initiatieven en successen te delen, zullen meer collega’s interesse tonen. Nodig ze uit om mee te doen. Ga daarnaast op zoek naar minimaal één iemand in het hoger management van de organisatie die de beweging steunt.
Als je bovenstaande stappen hebt gedaan, heb je al een serieuze beweging op gang gebracht. Zoals we uit de de natuurkunde hebben geleerd, kost het minder energie om een beweging gaande te houden dan om er één te starten. Lees het uitgebreide artikel van Sydney Brouwer.
Congres Customer Experience & Data Driven Innovation
Op 27 maart 2018 hoort u tijdens het congres Next in Finance: Customer Experience & Data Driven Innovation hoe u de klant écht centraal stelt en hoe u uw organisatie hierop inricht. Het congres brengt veel inzichten, inspiratie en handvatten om met dit thema aan de slag te gaan. Zorg dat u er bij bent! Meer informatie?
Bezoek de website
2 Reacties
Pingback: Tips om de klantbeleving in uw organisatie te verbeteren – deel 2 - Euroforum Blog
Pingback: Tips om de klantbeleving in uw organisatie te verbeteren – deel 3 - Euroforum Blog