Home » Marketing en Communicatie (Pagina 2)

Marketing en Communicatie

Zes succesfactoren voor Business Development Managers

Veel commerciële professionals hebben een bloedhekel aan telefonische acquisitie. Succesvolle Business Development Managers hebben hier geen last van. Want zij kennen de zes succesfactoren: Alle eerste contacten zijn zinvolDe vergissing die in de praktijk vaak wordt gemaakt is te veronderstellen dat acquisitie (in brede betekenis) alleen succesvol is als deze ...

Leer meer »

Business model transformeren: hoe moet dat?

Er zijn drie belangrijke ontwikkelingen die uw business model radicaal onder druk kunnen zetten: Internet, mobile devices, social media Big Data 3D printing Iedereen die zich verdiept heeft in het business model van iTunes of het succesverhaal van Google weet wat het nut van business modelling is. Deze voorbeelden zijn ...

Leer meer »

Interview met Martijn Arets – Future of Shopping

Martijn, ik zal je even kort introduceren. Leuk dat jij komt spreken op ons congres Future of Shopping op 10 oktober in Amsterdam. Wij hebben jou benaderd omdat we jou kennen via onze collega's Joost en Désirée. Zij hebben jouw verhaal over brand expedition al een keer gehoord en toen ...

Leer meer »

Dynamiek financiële sector de grootste uitdaging voor marketeers

Door: Pascal Spelier, Managing Consultant All Channel Experience bij Capgemini Consulting en eigenaar van en blogger bij www.finno.nl De afgelopen vijf jaar was de dynamiek in de financiële sector groter dan in de decennia ervoor. In 2008 werden we geconfronteerd met een kredietcrisis, die eigenlijk nog steeds voortduurt. Belangrijke vraag ...

Leer meer »

Checklist voor waardevolle content

Deze content checklist (gezien op het blog van Ahava Leibtag) is handig tijdens het creëren van content. Het helpt je om de onderdelen van content marketing overzichtelijk te maken. Hiermee kun je je vervolgens helemaal verdiepen in de content zelf. Content checklist De checklist gebruikt 5 onderdelen: Vindbaarheid (zoals h1 ...

Leer meer »

Kansen voor aanbieders financiële producten

De financiële sector heeft het zwaar. Klantrelaties zijn veranderd en de positie van de financiële sector en dus jouw merk verslechteren. Wat vraagt dit van de marketeers? In aanloop naar de opleiding Marketing in de Financiële Sector vroegen wij Frans Appels, Netprofiler, waar de kansen liggen voor de financiële sector. ...

Leer meer »

Content Marketing: waar begin je?

Content Marketing is het nieuwe buzz word van de afgelopen maanden en het zoekvolume op deze term is verdrievoudigd sinds 2011. Content Marketing op zich is geen nieuw concept. Sinds we aan retail doen wordt er al op vele manieren content gepubliceerd en verspreid, zoals folders, catalogi, give aways, enzovoorts. ...

Leer meer »

Maxim Schram over: De status van crowdsourcing

De status van crowdsourcing Crowdsourcing is voor velen inmiddels geen onbekend begrip meer. Zelfs als je de term niet kent ben je er zeker al wel eens mee in aanraking gekomen. Maar heeft het de belofte waargemaakt? De term "crowdsourcing" is in 2007 bedacht door de Amerikaanse journalist Jeff Howe. ...

Leer meer »

Arian Buurman over interactieve reclame met Ster Extra

Ruim 45 jaar geleden werd de eerste reclame op de Nederlandse televisie uitgezonden. Een jaar later volgde de eerste radioreclame. Het medialandschap is sindsdien oneindig veel groter en vooral interactiever geworden: we kijken, we luisteren, we twitteren, we surfen. En dat het liefst allemaal tegelijk. Een interessante ontwikkeling waar Ster ...

Leer meer »

Oranjebarometer: welke merken haken in op de Olympische Spelen

Na het WK haken adverteerders ook steeds vaker in op de Olympische Spelen. Al 23 activatie campagnes staan op de Olympische actie teller, die in kaart brengt welke Olympische campagnes er lopen in Nederland. Doel is consumenteninzichten te krijgen over kennis, houding en gedrag op marketing activiteiten van merken die ...

Leer meer »