Er wordt als financial controller veel van je gevraagd. Je bent inhoudelijk vakman, bekwaam adviseur, begeleider én coach. Als financial controller draag je vanuit financiële expertise bij aan vergaande strategische beslissingen van de directie en het topmanagement. Voor een goede …
Lees verder »“Genoeg werk voor project controllers en project managers”
Waarom is project control eigenlijk van belang? Waar ging het voorheen mis of waar ging het juist goed en wat kunnen wij daarvan leren? En een misschien nog wel belangrijkere vraag; Hoe ziet de toekomst eruit? Wij vroegen het Rob Schapink, zelfstandig adviseur en trainer op financieel-economisch gebied (Schapink CTA). ...
Lees verder »5 inzichten over digitaliseren bij een traditionele verzekeraar
Hoe kun je de customer experience binnen jouw financiële organisatie daadwerkelijk verbeteren? Op 3 april 2019 vindt het Next in Finance congres plaats. Op dit congres staat het thema bridging the gap between customer, data & technology centraal. Voorafgaand aan …
Lees verder »eHerkenning: de digitale sleutel voor ondernemers
“eHerkenning is de digitale sleutel voor ondernemers”, vertelt Marcel Wendt, CTO en oprichter van Digidentity. “Momenteel hanteren veel bedrijven nog eigen inlogmiddelen, maar met de komst van de nieuwe wet worden ze voor veel onlinediensten verplicht eHerkenning met minstens betrouwbaarheidsniveau …
Lees verder »Identity & Access management binnen KLM
Op 13 februari vindt het e-Identity congres plaats: het congres waarbij de stakeholders en end-users van digitale identiteit oplossingen samen komen. Op dit congres host Geoffrey Huizinga, Product Owner Customer Identity Teams bij KLM Dutch Airlines, een sessie over Customer …
Lees verder »Over welke vaardigheden moet een Business controller beschikken?
Er wordt van controllers al jaren veel gevraagd. Ze moeten niet alleen financieel inhoudelijk zijn maar ook adviseur en coach van het nietfinanciële management. De nieuwe rol van de controller verschuift dus steeds meer naar business partner. Welke belangrijke stappen moet u daarvoor zetten? En over welke competenties dient een ...
Lees verder »De controller 3.1
Auteur: Drs. Hinrich C.A. Slobbe De Branden van Scheveningen en Duindorp bewijzen maar weer eens waar laf leiderschap toe leidt. Opbouwmedewerkers bouwen rustig door de grenzen van de vergunning heen. De politie vindt het de verantwoordelijkheid van de brandweer om …
Lees verder »Deze 3 tips vergroten de Customer Experience binnen jouw financiële organisatie
Het vergroten van de Customer Experience binnen de financiële sector is momenteel meer aan de orde dan ooit. Toch blijven we nog altijd achterlopen op onze collega’s uit de Retail sector. Dit is ook niet vreemd, want Finance is voor …
Lees verder »Als we het goed doen, wordt data een tweede natuur bij banken
Hoe sla je als financiële instelling een brug tussen je klant, de data over die klant en technologische ontwikkelingen? Dat is het thema van het Next in Finance-congres op 3 april. Een van de sprekers is IT Manager Data Quality …
Lees verder »De controller 3.0
Auteur: Drs. Hinrich C.A. Slobbe Toen ik laatst in de wachtkamer bij de huisarts kwam viel het me pas echt op: allemaal mensen met kwalen die pas naar de dokter gaan als het mis is. Omdat ik nog even op …
Lees verder »