Onlangs spraken wij Ralph van Dam, Head of Digital, Centraal Beheer Bedrijven. Op 27 maart is Ralph spreker op het event: Next in Finance; Customer Experience & Data Driven Innovation. Wij stelden hem onder meer de vraag: zit de zakelijke …
Lees verder »Artificial Intelligence verbetert onze dienstverlening
Soms wordt Artificial Intelligence (AI) omschreven als een wondermiddel. Als een oplossing voor alle vragen op het gebied van de verwerking van data. Dat is het – vooralsnog – niet, meent Wido van Heemstra van ABN AMRO. Maar dat AI …
Lees verder »AVG en PSD2 nog omgeven door onduidelijkheid
Op 25 mei treedt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking; een maatregel die ook voor financiële instellingen nogal wat consequenties heeft. Marta Borrat Frigola (ABN AMRO) laat er haar licht over schijnen. Marta Borrat Frigola studeerde rechten aan de …
Lees verder »Het is zover: de PSD2 is van start! Maar waar staan we nu?
De nieuwe EU-richtlijn PSD2 moet per 13 januari 2018 ingevoerd zijn. Minister Dijsselbloem heeft in oktober al bij de Tweede Kamer aangegeven dat deze datum voor Nederland niet haalbaar is. Het streven is dat zoveel mogelijk landen dit wel hebben ingevoerd. …
Lees verder »The threat of PSD2 and how getting the basics right will help incumbent financial service providers prosper
I remember a situation around 10 years ago when I was applying for a mortgage from my bank. However, when making the application I was faced with the fact that I had to complete a complicated form to apply for the …
Lees verder »Op zoek naar mijn eigen ik: here IAM!
Hoe nu verder met Identity en Access Management? Door: Johan de Jong, Thoughtleader Digital Government bij CGI Tientallen username en password combinaties. Meerdere soft tokens met pincodes. Een password manager op mijn smartphone die ik open met mijn vingerafdruk. Dat …
Lees verder »Wat zijn de belangrijkste roadblocks voor een data gedreven organisatie?
Data is de nieuwe olie. Een veelgenoemde uitspraak. Iedereen begrijpt dat data ingezet kan en moet worden om de bedrijfsvoering te verbeteren. Maar dan is er de praktijk. Waar lopen veel mensen en organisaties tegenaan? Wat zijn roadblocks om data …
Lees verder »Dagvoorzitter e-Identity Congres blikt vooruit
Voor de Toekomst van de Digitale Identiteit (eID) citeer ik graag William Gibson: “The future is already here — it’s just not very evenly distributed“, de eID van de toekomst is er al, alleen ongelijk verdeeld. Volgens mij is dat …
Lees verder »Integrale klantenreis levert waardevolle inzichten op
Univé had in twee jaar maar liefst 25 klantenreizen op de planning staan. De eerste reizen leverden een heleboel verbeterpunten én een dilemma op: wat te doen met alle uitkomsten uit de klantreizen en vooral waar te beginnen? Dus besloot …
Lees verder »Klanttevredenheid begint bij tevreden medewerkers
Stap voor stap verbeterde de tevredenheid van de klanten van Achmea. Maar volgens de medewerkers stelde Achmea het klantenbelang niet altijd centraal. Rara, hoe kan dat? “Een interessante combinatie van marketingcommunicatie en verandermanagement, zo omschrijft José Rouwenhorst haar baan als …
Lees verder »