Home » Marketing en Communicatie (Pagina 2)

Marketing en Communicatie

Goed schrijfwerk begint met een goede opdracht

Het schrijven van een memo, notitie of rapport is eigenlijk net een project. Hoewel we soms als schrijver onze eigen opdrachtgever zijn, schrijven we in de meeste gevallen op verzoek. De opdrachtverstrekking en intake hebben doorgaans weinig om het lijf. …

Leer meer »

Sleutel voor groene groei ligt in de stad

Steden zijn de motoren van de wereldeconomie: ongeveer 80 procent van alle economische activiteiten vindt er nu al plaats en in 2050 woont waarschijnlijk70 procent van de wereldbevolking in steden. Nu al zorgen steden voor 80 procent van het energieverbruik, de CO2-uitstoot en wereldwijde afvalproductie. Daarmee spelen (mega)steden de komende ...

Leer meer »

‘Overheid kan veiligheid vlees niet waarborgen’

Fraude is schering en inslag in de vleesbranche. Ook lukt het overheid en branche niet om de veiligheid van het vlees dat in de schappen ligt te waarborgen. Dat stelt de Onderzoeksraad voor Veiligheid in een rapport over het Nederlandse vlees dat in de winkels ligt. Niet alleen het in ...

Leer meer »

Video-interview met John van den Herik, CEO Lief! Lifestyle

Lief Lifestyle, bekend geworden door kleurrijke baby- en kinderkleding, is inmiddels uitgegroeid tot een lifestyle merk voor zowel kinderen als volwassenen. John van den Herik, CEO, is één van de sprekers van het congres Future Shopping op 26 september a.s. in Amsterdam. John zal vanuit zijn eigen ervaring vertellen hoe ...

Leer meer »

Zes succesfactoren voor Business Development Managers

Veel commerciële professionals hebben een bloedhekel aan telefonische acquisitie. Succesvolle Business Development Managers hebben hier geen last van. Want zij kennen de zes succesfactoren: Alle eerste contacten zijn zinvolDe vergissing die in de praktijk vaak wordt gemaakt is te veronderstellen dat acquisitie (in brede betekenis) alleen succesvol is als deze ...

Leer meer »

Business model transformeren: hoe moet dat?

Er zijn drie belangrijke ontwikkelingen die uw business model radicaal onder druk kunnen zetten: Internet, mobile devices, social media Big Data 3D printing Iedereen die zich verdiept heeft in het business model van iTunes of het succesverhaal van Google weet wat het nut van business modelling is. Deze voorbeelden zijn ...

Leer meer »

Interview met Martijn Arets – Future of Shopping

Martijn, ik zal je even kort introduceren. Leuk dat jij komt spreken op ons congres Future of Shopping op 10 oktober in Amsterdam. Wij hebben jou benaderd omdat we jou kennen via onze collega's Joost en Désirée. Zij hebben jouw verhaal over brand expedition al een keer gehoord en toen ...

Leer meer »

Dynamiek financiële sector de grootste uitdaging voor marketeers

Door: Pascal Spelier, Managing Consultant All Channel Experience bij Capgemini Consulting en eigenaar van en blogger bij www.finno.nl De afgelopen vijf jaar was de dynamiek in de financiële sector groter dan in de decennia ervoor. In 2008 werden we geconfronteerd met een kredietcrisis, die eigenlijk nog steeds voortduurt. Belangrijke vraag ...

Leer meer »