Marketing en Communicatie

Dynamiek financiële sector de grootste uitdaging voor marketeers

Door: Pascal Spelier, Managing Consultant All Channel Experience bij Capgemini Consulting en eigenaar van en blogger bij www.finno.nl De afgelopen vijf jaar was de dynamiek in de financiële sector groter dan in de decennia ervoor. In 2008 werden we geconfronteerd met een kredietcrisis, die eigenlijk nog steeds voortduurt. Belangrijke vraag ...

Lees verder »

Checklist voor waardevolle content

Deze content checklist (gezien op het blog van Ahava Leibtag) is handig tijdens het creëren van content. Het helpt je om de onderdelen van content marketing overzichtelijk te maken. Hiermee kun je je vervolgens helemaal verdiepen in de content zelf. Content checklist De checklist gebruikt 5 onderdelen: Vindbaarheid (zoals h1 ...

Lees verder »

Kansen voor aanbieders financiële producten

De financiële sector heeft het zwaar. Klantrelaties zijn veranderd en de positie van de financiële sector en dus jouw merk verslechteren. Wat vraagt dit van de marketeers? In aanloop naar de opleiding Marketing in de Financiële Sector vroegen wij Frans Appels, Netprofiler, waar de kansen liggen voor de financiële sector. ...

Lees verder »

Content Marketing: waar begin je?

Content Marketing is het nieuwe buzz word van de afgelopen maanden en het zoekvolume op deze term is verdrievoudigd sinds 2011. Content Marketing op zich is geen nieuw concept. Sinds we aan retail doen wordt er al op vele manieren content gepubliceerd en verspreid, zoals folders, catalogi, give aways, enzovoorts. ...

Lees verder »

Maxim Schram over: De status van crowdsourcing

De status van crowdsourcing Crowdsourcing is voor velen inmiddels geen onbekend begrip meer. Zelfs als je de term niet kent ben je er zeker al wel eens mee in aanraking gekomen. Maar heeft het de belofte waargemaakt? De term "crowdsourcing" is in 2007 bedacht door de Amerikaanse journalist Jeff Howe. ...

Lees verder »

Arian Buurman over interactieve reclame met Ster Extra

Ruim 45 jaar geleden werd de eerste reclame op de Nederlandse televisie uitgezonden. Een jaar later volgde de eerste radioreclame. Het medialandschap is sindsdien oneindig veel groter en vooral interactiever geworden: we kijken, we luisteren, we twitteren, we surfen. En dat het liefst allemaal tegelijk. Een interessante ontwikkeling waar Ster ...

Lees verder »

Oranjebarometer: welke merken haken in op de Olympische Spelen

Na het WK haken adverteerders ook steeds vaker in op de Olympische Spelen. Al 23 activatie campagnes staan op de Olympische actie teller, die in kaart brengt welke Olympische campagnes er lopen in Nederland. Doel is consumenteninzichten te krijgen over kennis, houding en gedrag op marketing activiteiten van merken die ...

Lees verder »

Norbert Mirani , op 23 november bij Consumententrends.

Lees hier zijn commentaar op de trendrede van 11 september: "Op dinsdag 11 september is voor de derde keer de TrendRede uitgesproken. De trendrede is een cadeau voor burgers, bedrijven en bestuurders in Nederland en wordt belangeloos samengesteld door een groep trendwatchers. Door hun kennis te bundelen willen zij een ...

Lees verder »

Van Trends naar Authentic Brands

We zien in marketingcommunicatie talloze trends die er toe doen. Denk daarbij aan hoe als bedrijf nog veel meer klantgericht te worden of hoe je als bedrijf en merk je digitaal het beste kunt profileren of presenteren. Feit is dat intussen zeer veel consumenten en burgers bedrijven, managers en zelfs ...

Lees verder »

Yuri van Geest over: De toekomst van Quantified Self

Quantified Self (QS) betreft de verzamelterm voor alle mobiele (sensor) technologieën die ons leven in het algemeen en onze geestelijke en lichamelijke gezondheid in het bijzonder meet en optimaliseert. Dit gebeurt veelal via de mobiele telefoon, soms verrijkt met draadloos verbonden sensorapparatuur die op of in het lichaam wordt gedragen. ...

Lees verder »