Customer Experience is geen franje aan de Customer Journey maar een essentiële voorwaarde voor het creëren van onderscheiden vermogen. KPMG deed onderzoek binnen de financiële sector en geeft aan de hand van een infographic inzicht in de rol van Customer …
Lees verder »Tips om de klantbeleving in uw organisatie te verbeteren – deel 3
In deze column geeft Sydney Brouwer, spreker & Specialist Klantgerichtheid maandelijks een tip om de klantbeleving van uw organisatie te verbeteren. Sydney Brouwer’s Customer Support Tip 3: Vier factoren die elke klant enthousiast maken De eerste 2 tips om de …
Lees verder »Van ‘product- en kanaal’ naar ‘klant denken’
Onlangs spraken wij Ralph van Dam, Head of Digital, Centraal Beheer Bedrijven. Op 27 maart is Ralph spreker op het event: Next in Finance; Customer Experience & Data Driven Innovation. Wij stelden hem onder meer de vraag: zit de zakelijke …
Lees verder »Integrale klantenreis levert waardevolle inzichten op
Univé had in twee jaar maar liefst 25 klantenreizen op de planning staan. De eerste reizen leverden een heleboel verbeterpunten én een dilemma op: wat te doen met alle uitkomsten uit de klantreizen en vooral waar te beginnen? Dus besloot …
Lees verder »Klanttevredenheid begint bij tevreden medewerkers
Stap voor stap verbeterde de tevredenheid van de klanten van Achmea. Maar volgens de medewerkers stelde Achmea het klantenbelang niet altijd centraal. Rara, hoe kan dat? “Een interessante combinatie van marketingcommunicatie en verandermanagement, zo omschrijft José Rouwenhorst haar baan als …
Lees verder »Tips om de klantbeleving in uw organisatie te verbeteren – deel 2
In deze column geeft Sydney Brouwer, spreker & Specialist Klantgerichtheid maandelijks een tip om de klantbeleving van uw organisatie te verbeteren. Sydney Brouwer’s Customer Support Tip 2: De eerste tip gemist? Lees deze hier terug! Managers, zo stimuleer en faciliteer …
Lees verder »Hoe persoonlijk mag digitale marketing worden?
In aanloop naar het congres Customer Experience en Data Driven Innovation, spraken wij Lars van de Ven. Lars is sinds 1 januari 2016 werkzaam voor het programmateam Innovatie & Fintech van de Autoriteit Financiële Markten. Binnen de AFM houdt Lars …
Lees verder »De voorkeur van de lezer moet de tekstopbouw bepalen
Het is opvallend hoe vaak de lezers van een dik rapport meteen doorbladeren naar de conclusies of aanbevelingen achterin het document. Er zijn maar weinig lezers die starten met de inleiding en vervolgens pagina voor pagina het rapport tot zich …
Lees verder »Laat het toetsenbord wachten: orden eerst uw ideeën
Het vraag/antwoord-principe is een belangrijke pijler van de Delta Denk-methode: de centrale vraag van onze lezer moet uitgangspunt zijn van ons denken en schrijven. De tekst die we produceren kan dan gezien worden als het (samengestelde) antwoord op die vraag. …
Lees verder »Schrijven is het beantwoorden van de vragen van uw lezer
Schrijven is geen éénrichtingscommunicatie waarbij wij onze gedachten op papier zetten en naar anderen verzenden. Schrijven is een interactief proces waarbij de lezer voortdurend in beeld moet zijn. Zeker als we schrijven in opdracht of op verzoek, moet onze tekst …
Lees verder »